Israk Mi’raj

Disatu ketika yang damai;

“Ustaz, esok malam buat ceramah ye”

“Sempena apa?”

“Buat-buat tak tahu pula! Israk Mi’raj la ustaz.”

“Ooooooooooooooooooo”

“Ustaz ceramah sket orang kampung biar ‘reti’ pasal Israk Mi’raj, diorang tu bukan faham sangat, maklumlah nak ke masjid pun malas!”

“Jadi, awak dah faham ler yer banyak pasal Israk Mi’raj? Awak aje la”

“Rasa-rasanya diorang boleh berubah hati ker dengar ceramah saya?”

“Saya gerenti ustaz orang ilmuan, setakat orang kampung, kacang jer bagi ustaz”

“Ooo gitu, kalau saya kata Israk Mi’raj berlaku pada Rabiul Awwal, awak percaya?

“Haa!!, ustaz ni bawa ajaran mana!? Sudah la ustaz!

Dia berlalu pergi dengan merah padam. Belum habis lagi bincang dah tak boleh terima pendapat.

Baru beritahu info sahih, dah buat-buat terkejut dan anggap dia sahaja yang betul. Macammana nak berubah kalau tak sedia menerima pendapat yang sahih?

Bahan bacaan tambahan di sini.

Inilah Masjid Aqsa, kubahnya biru.

Inilah Masjid Aqsa, kubahnya biru.

Jambatan yang dibina oleh Yahudi untuk ke Masjidil Aqsa

Jambatan yang dibina oleh Yahudi untuk ke Masjidil Aqsa

Gambar penuh Masjidil Aqsa

Gambar penuh Masjidil Aqsa

Untuk lihat peta sebenar melalui satelit terus ke Masjidil Aqsa, cuba klik sini.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: