Senja..

Masa ku kecil ada satu kepercayaan bahawa tiada seorang pun boleh mendapat gambar ketika waktu senja (hampir maghrib). Katanya sebab syaitan sedang memenuhi ruang langit. Kalau ambil gambar, macam-macam imej akan timbul. Benarkah?

Aku tidak faham. Lalu 2 gambar di bawah ini bukti gambar boleh pun di ambil waktu senja.

senja di masjid

siap ada pelangi


Lalu aku tidak mengerti kepercayaan ini.

Gambar pertama cahaya meganya memang tidak masuk kamera (Sony Ericsson K600) tetapi gambar kedua jelasnya warna meganya di tambah pelangi yang amat cantik. Cantik pula gambar yang ku ambil ini..

Lalu aku beri kesimpulan :

Gambar ketika senja kurang sempurna resolusinya di ambil jika kamera anda kurang hebat. Tetapi tiada sebab gambar ketika senja tidak boleh di snap.

Lalu aku senyum sendirian. Kepercayaan ketika kecilku sudah pun dibuktikan kepalsuannya.

1 Comment (+add yours?)

  1. bulanmalam
    May 02, 2008 @ 13:36:51

    Salam kenal,
    Aku akui gambar kedua itu lebih cantik seperti ada cerita.

    Reply

Leave a Reply

